بازاريابي ديجيتال چيست؟


اجازه بدهيد همين ابتدا يک تعريف ساده از بازاريابي ديجيتال ارائه بدهيم و پس از آن به صورت مفصل بازاريابي و به تبع آن بازاريابي ديجيتال را تشريح کنيم. بازاريابي ديجيتال به زبان ساده عبارت است از:


استفاده از ابزارهاي ديجيتال(يعني همان؛ موبايل، کامپيوتر، تبلت، لپ تاپ و. ) جهت معرفي محصول، جذب مشتري، برند سازي و فروش را بازاريابي ديجيتال مي گوييم. به عبارت ديگر صاحب #کسب و کار از طريق ابزارهاي بازاريابي ديجيتال اقدام به معرفي محصولش به مشتريان کرده و تلاش مي کند فروش را افزايش دهد.


نوعي بازاريابي براي محصولات و خدمات متنوع به حساب مي‌آيد که در آن از فناوري‌هاي ديجيتال استفاده مي‌شود. اين نوع بازاريابي اغلب در فضاي اينترنت صورت مي‌گيرد. افرادي که در اين حوزه فعاليت مي‌کنند هميشه به دنبال روش‌هايي هستند که ميزان بازديدهاي وب‌سايت خود و فروش محصولاتشان را افزايش دهند.


 


نقش ديجيتال مارکتينگ در کسب و کارهاي بزرگ چيست؟


به طور کلي بازاريابي سنتي به صورت تبليغات چاپي، ارتباطات تلفني يا بازاريابي در فضاهاي فيزيکي تعريف مي‌شود. در نقطه‌ي مقابل بازاريابي ديجيتال به صورت اينترنتي و الکترونيک رخ مي‌دهد. اين پديده گزينه‌هاي زيادي را در اختيار شرکت‌ها قرار مي‌دهد و به آن‌ها اجازه مي‌دهد از بسترهايي نظير ايميل، ويدئو، شبکه‌هاي اجتماعي يا فرصت‌هاي بازاريابي مبتني بر وب‌سايت‌ها و اپليکيشن‌هاي موبايلي استفاده کنند.


در جهان امروز، بازاريابي ديجيتال براي رقابت کسب‌وکارها و افزايش آگاهي از برند حياتي محسوب مي‌شود. اين روزها به نظر مي‌رسد تمام برندها از وب‌سايت استفاده مي‌کنند و اگر چنين کاري نکنند، حضور جدي در شبکه‌هاي اجتماعي دارند و يا با کمک استراتژي‌هاي تبليغات آنلاين در چنين فضاهايي حضور دارند


محتوا و ديجيتال مارکتينگ به شکلي گسترش يافته‌اند که مشتريان براي ايجاد شناخت از برندها حتماً به سراغ فضاي ديجيتال مي‌روند. به عبارت ديگر، براي اين که يک کسب‌وکار بتواند رقابتي باقي بماند، بايد بتواند دست کم بعضي از جنبه‌هاي بازاريابي ديجيتال را در خود ايجاد و از آن‌ها استفاده کند.


 


چگونه تبليغات بازاريابي درستي داشته باشيم؟


 


راز موفقيت کمپين هاي تبليغاتي در هدفمندي آن ها و جلب توجه ضمير ناخودآگاه مشتريان است. ديگر تبليغات عمومي کارگشا نيست. بازاريابان بايد هدف‌گيري هاي دقيق انجام دهند و تبليغات را به کساني نشان دهند که واقعاً به آن محصول نياز دارند. اما اين واقعاً کار ساده اي نيست. با طراحي يک کمپين اختصاصي جامع براي هر کسب و کار آنلاين مي تواند موفقيت آن و افزايش فروش را تضمين نمايد.


 


اين تعريف خيلي کامل نيست اما به شدت ساده است و در عين حال براي آنکه بدانيم کلا بازاريابي ديجيتال چيست کافي به نظر مي آيد. اما حالا قصد داريم به طور دقيقتر بازاريابي ديجيتال را تشريح کنيم. براي رسيدن به اين هدف اينبار اصولي تر عمل مي کنيم و ابتدا بازاريابي را تعريف خواهيم کرد. خيلي از افراد صاحب نظر اقدام به تعريف بازاريابي کرده اند. براي مثال به اين جمله زير دقت کنيد:


 


the science and art of exploring, creating, and delivering value to satisfy the needs of a target market at a profit.


علم و هنر کاوش، ايجاد و ارائه ارزش براي برآوردن نيازهاي يک بازار هدف همراه با کسب سود .


 


بخش‌هايي از ديجيتال مارکتينگ براي شرکت‌ها


- برگزاري جلسه مشاوره و شناسايي نيازهاي شما


- بررسي بازار شامل: تجزيه و تحليل وضعيت کسب و کار شما، بررسي جايگاه برند و محصولاتتان در بين مخاطبين هدف، شناسايي و آناليز رقبا و فعاليتهاي بازاريابي ديجيتالي‌شان و بررسي SWOT


- شناخت و تعريف مخاطبان هدف


- تعيين و تنظيم اهداف


- تدوين استراتژي


- طراحي و برنامه‌ريزي استفاده اثربخش از ابزارهاي راهبردي (رسانه‌ها) ديجيتال مارکتينگ


- تدوين بودجه


- اجرا


- تنظيم گزارش ماهيانه از آناليز نتايج و روند اجرايي پروژه


از طرف ديگر، ديجيتال مارکترهايي که از تاکتيک‌هاي درونگراي ديجيتال استفاده مي‌کنند، از محتواي آنلاين براي جذب مخاطبان به صفحات وب خود استفاده مي‌کنند و تلاش مي‌کنند اين عمل را با فراهم کردن اطلاعات و محتواي مفيد براي مخاطب، صورت دهند. يکي از ساده‌ترين و قدرتمندترين دارايي‌هاي ديجيتال مارکتينگ درونگرا، وبلاگ‌ها هستند، ابزارهايي که به وب‌سايت سازمان فرصت سرمايه‌گذاري بر کليدواژه‌هايي را مي‌دهند که مشتريان در جستجوي آن‌ها هستند.


اندازه گيري ميزان تاثير بازاريابي ديجيتال


استفاده از روش‌هاي بازاريابي آنلاين، تنها راه دستيابي به موفقيت نيست. با اين وجود، سبک زندگي امروزي افراد، بازاريابان را مجاب به پذيرش اهميت بازاريابي در فضاي اينترنت کرده است. به خاطر داشته باشيد که بهبود سئو، از روش‌هاي اصلي در افزايش ميزان بازديد وب‌سايت شما به حساب مي‌آيد.


 


بهره‌گيري از بازاريابي به وسيله توليد محتواي باکيفيت به همراه بهترين روش‌هاي سئو و به اشتراک‌گذاري مطالب در شبکه‌هاي اجتماعي مي‌تواند شما را با سرعت بالايي به اهداف مد نظرتان نزديک کند. براي آموزش بازاريابي ديجيتال در نهايت به خاطر داشته باشيد که بايد از شبکه‌هاي اجتماعي به عنوان ابزاري براي نظارت بر روي بازخوردهاي مشتريان بهره بگيريد. ميزان جذابيت محتواي توليدي خود را از طريق لايک‌ها و به اشتراک‌گذاري‌هاي ديگران مورد ارزيابي قرار دهيد و با استفاده از اين اطلاعات، مطالب آتي وب‌سايت خود را در راستاي رسيدن به موفقيت بيشتر تنظيم کنيد.


نتيجه


براي تبليغات اينترنتي، بازاريابي مستقيم با استفاده از ابزارهاي ديجيتال، وبلاگ نويسي، نشر ديجيتال اخبار کسب و کار، سئو، شبکه هاي اجتماعي، پادکست‌ها و ساير روش‌هاي توليد محتوا از جمله بحث‌هايي هستند.


منبع:


moz

داستان بازاريابي ديجيتال در کسب و کارها

بازاريابي ,ديجيتال ,استفاده ,کسب ,تبليغات ,تعريف ,بازاريابي ديجيتال ,کسب و ,ديجيتال مارکتينگ ,و به ,شبکه‌هاي اجتماعي ,خاطر داشته باشيد

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه سایت بلاگ بیست کافی نت زاویه داستانهای دنیای رایانه ای گلچین جذابترین و بهترین ها در اینترنت دانلود پاورپیونت زندگی شیرین **** ایین همسرداری ***** تفریحات سالم 90191647 سانیا کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.